Är det något du ens ska bry dig om?

Detta har retat mig ett tag. Varför ens bry sig om något som inte du har med att göra. Vi säger så i VÅR familj, hur du gör skiter jag faktiskt i!

Vad pratar jag om?

Jo, att kallas för något, i detta fallet moster. Det stör någon att min ena systerdotter kallar mig för MOSTER. Jag ska tydligen kallas Moster + förnamn. Varför i h-e då för? Hon har bara EN moster. Inte 2 eller fler. Hade hon haft det så hade det varit ganska självklart att kallas moster x eller moster y. Men det finns bara 1 moster. Och hon har kallat mig det sen hon började prata.


Men vissa har nog tråkiga liv eller så är de bittra på något sätt. Låt inte detta gå ut över ett barn isf. Käka lyckopiller eller sök hjälp nånstans (förslagsvis hos en psykolog) och prata ut om vad det är som gör dig så bitter över vad nån kallar en annan människa!! Kanske beror på nån sorts avundsjuka, misstänker detta ibland......


Så... lägg dig inte i vårat liv och vad vi kallar varandra, det är inte din ensak!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0