Då var det dags igen....

Snö. Detta vita elände som breder ut sig över landet. I 34 år har jag försökt komma på charmen med det. Än så länge.... zipp, zero, nada, nothing.

Nu kommer ju de i snösekterna yla om det mysiga med pulkaåkning, skidåkning, bygga snögubbar osv. Nu är det så här, efter en noggrann (totalt ovetenskapligt) utredning så har jag kommit fram till följande:

1. Pulkaåkning är inte nyttigt för ryggen, röva eller nacken. Den som åkt pulka över ett gupp vet vad jag snackar om.

2. Skidåkning är inte heller nyttigt. Ta t ex slalom, risk för brytna ben, laviner eller en extremt kort trädkramarkarriär.

3. Bygga snögubbar. Hur normalt är det att rulla ihop snö till en gubbe? ;p

Mer negativa snöfakta:

Det är jobbigt att gå eller putta en vagn i det. Det är mer än lovligt obehagligt och kallt att få innanför tröjan. Den som kom på detta med att mylla folk borde doppas i en flod med utsvultna pirayor. Det är dyrt med vinterdäck (säger de som har bil iaf hehe) och folk bryter benen, snurrar av vägen och blir isolerade. Och glöm för tusan inte att snö orsakar strömavbrott.


Är det inte vår snart?

Ha en brrrrrr-aig kväll :)

Kommentarer
Postat av: Lotta

En gång bröt min sons BVC-sköterska benet av halka. Jag avskydde henne och tyckte hon förtjänade det, så jag var skitnöjd. Då kan jag sitta i mörkret i strömavbrottet och skratta.

2010-11-22 @ 21:36:30
URL: http://varfortankarslass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0