Kära bloggläsare...

Hur ödet ledde er till denna blogg vet bara ni. Ni kanske fått länken av mig, hittat den av en slump eller så är ni av den renrasiga snokande typen som i det tysta försöker hitta nått snaskigt att använda emot mig eller nån familjemedlem....

Nu är det så här då, jag har och kommer aldrig bli en "typisk" bloggare. Vägrar lägga ut dagens outfit på ungarna, veckans middagsschema, vardagliga tråkiga händelser osv ;) Jag vill ha det lite ironiskt, sarkastiskt. Även om just du inte förstår vad det ironiska är, så vet andra det. Tolkar man min blogg bokstavligen, trots övertydlighet om ironi, så är man helt klart ute efter något.

Jag nämner min syster lite då och då. Jag kan driva hjärtligt med henne och hennes små..hmm.. egenheter ;)

Vi är två helt skilda individer på många sätt, men ändå sammansatta. Vi har en nära och fruktansvärt bra relation. Vi delar en del åsikter, rycker hårtussar på varandra över odelade (obs, ej bokstavligen för de oinsatta) .

Min syster har 2 flickor, jag har 2 pojkar. Hennes barn är som "tamboskap" jämfört med mina "vilddjur". Sätt ihop en "vilde" med en "tam" och det är rena cirkusen :D Jag har en off-knapp som kan stänga ute deras tjafs och gnäll, men det innebär inte att jag är helt blind och döv..tss... Trodde snokarna att jag skulle bjussa på en gratis eller?? ;p

Min kära syster har inte en off-knapp. Hon är överallt och ingenstans (för att nästan) hela tiden för att styra upp det hela. Men det innebär inte att vildarna inte får lösa lite konflikter själva... Men det ska enligt vissa tolkas som att hon inte klarar av 2 barn. Ursäkta, men man kan ta reda på vilka barn det gäller och hur de är i sina personligheter innan man låter foderluckan glappa.


Marcus, min älskade lille trollunge, är ett energiknippe som kräver en hel del. Och just nu är han inne i sin fulla trotsålder ( fast jag är klart övertygad om att han föddes trotsig ;) ) och är ingen semester i alla lägen ;)


Fast egentligen, hade ni varit en vän eller umgåtts med oss, så hade ni vetat om det mesta om hur vi alla funkar ihop och enskilt. Vet ni inte, så är ni antingen helt okända läsare, ytterst ytligt bekanta eller av den sorten jag inte riktigt tål, snokaren som tror att en blogg utan ett helt seriöst innehåll kan innehålla information som är av värde att använda emot någon. Ta och kolla upp betydelsen av ironi samt sarkasm..... Och sluta grip efter halmstrån i ren desperation.. Fast det får mig iaf att dra upp smilgroparna en bra bit ;)

Trött i den grå massan idag så det kan vara lite hoppigt i detta inlägget (också) men men, det kunde varit värre.

Ha en bra kväll/natt och morgondag :)

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Grym design du har på din sida. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2011-07-11 @ 08:33:19
URL: http://gravidforsakring.net
Postat av: Smsa Låna

Jag tycker att det är lite svårt att hitta en bra design till sin sida - hur har du burit dig åt? Du har ju en riktigt snygg sida!

2011-07-20 @ 05:47:40
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0